eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Adya Jebat -"Minta Maaf... Saya Tiada Niat Sindir Sesiapa"

Penyanyi dan pelakon Ayda Jebat menjelaskan tindakannya merakam wajah pelakon gandingannya Sharnaaz Ahmad dengan berlatar belakangkan lagu Selamanya Cinta ketika menjalani penggambaran drama tersebut bukan berniat menyindir mana-mana pihak.

Ayda atau Nur Suhada Jebat, 23, bagaimanapun berkata, dia meminta maaf andai gurauan itu disalah tafsir dan menguris hati mana-mana pihak.

"Lagu itu ada dalam streaming muzik saya dan secara gurauan saya merakam wajah Sharnaaz ketika lagu itu keluar dan memuat naik di ‘Instastory’ dalam Instagram.

"Tiada niat untuk sindir mana-mana pihak, sebagai anak seni saya sentiasa menyokong karya artis-artis tempatan. Namun saya minta maaf kalau ada pihak yang tersinggung," ujarnya kepada 

Ayda menjelaskan salah faham kononnya dia menyindir  secara sengaja kisah cinta seorang penyanyi wanita dengan Sharnaaz Ahmad.

Malah, penyanyi berkenaan yang tidak berpuas hati menganggap ia bukan kali pertama dilakukan oleh Ayda.

"Saya faham dia kata ini kali kedua saya buat begitu, pertama itu adalah dalam babak drama Awak Sangat Nakal, saya ada menyanyikan lagu dia dan ia hanya untuk memberi sedikit komedi dalam babak itu.

"Cuma saya kesal, dia menganggap perkara itu terlalu serius dan pihaknya ada menghubungi saya semata-mata meminta saya memadamkan video berkenaan dari Instagram," ujarnya.

Dalam pada itu, ditanya tentang drama Awak Sangat Nakal yang kurang mendapat sambutan berbanding drama Suri Hati Mr Pilot, lakonan Neelofa dan Fattah Amin, Ayda berkata, ia bukan mudah untuk mengatasi drama yang kuat sambutannya.

Ayda juga menolak, perkara itu disebabkan kurang keserasian antara dia dan gandingannya aktor Sharnaaz Ahmad dalam membawa watak sebagai pasangan kekasih.

"Saya tidak tahu daripada segi ratingnya, tapi secara jujur kalau ada drama yang lebih kuat sebelum drama kita memang susah sikit untuk bersaing. Promosi kena betul-betul kuat.

"Namun saya sangat berpuas hati daripada segi lakonan kerana semua pelakon memberikan lakonan 200 peratus.

"Sharnaaz antara hero yang memang saya sudah lama ingin bekerjasama kerana empat tahun dahulu saya pernah bekerja dengan dia tapi watak kecil sahaja, dia pelakon yang bagus dan banyak pengalaman," ujarnya.

Sementara itu, bercerita tentang perkembangan nyanyian, Ayda berkata single ketiganya berjudul Nakal Nakal Nakal disiapkan dalam tempoh yang singkat.

Bagaimanapun dia masih mementingkan kualiti dalam penghasilan lagu pop berkenaan.

"Lagu ini terlalu singkat hanya lima hari sahaja kami siapkan, tapi bukan bermakna saya buat lagu ini cincai sahaja.

"Kualiti sama terbaik seperti Pencuri Hati, kami terpaksa buat dalam masa singkat kerana mengikut deadline Astro yang mahu jadikan ia sebagai lagu tema drama Awak Sangat Nakal," ujarnya.

Tambah Ayda lagi, bukan mudah untuk menghasilkan sebuah lagu yang setanding atau lebih baik daripada lagu Pencuri Hati yang menjadi fenomena sebelum ini.

Lagu Nakal Nakal Nakal merupakan ciptaan dan lirik kerjasama Ayda Jebat dan Irwan Simanjuntak.