eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Drama Dendam Aurora Lakonan Nabila Huda, Ungku Ismail Aziz, Anzalna Nasir

Nantikan drama bersiri Dendam Aurora adaptasi daripada telenovela Itali berjudul Tuscan Passion. Dibintangi oleh Nabila Huda, Ungku Ismail Aziz, Anzalna Nasir, Shah Iskandar. Drama sebanyak 100 episod ini diarahkan oleh Feroz Kader bersama Muhd Riza Baharudin. Akan mula ditayangkan bermula 24 Julai 2017, setiap Isnin hingga Jumaat, 6.00 petang di saluran Astro Prima 105 dan Maya HD 135.

JUDUL : DENDAM AURORA
TARIKH TAYANGAN : 25 Julai 2017
HARI  / MASA : Isnin-Jumaat, 6.00 petang
SIARAN : Astro Prima 104 & Maya HD 135
PENGARAH : Feroz Kader/ Muhd Riza Baharudin
TERBITAN : Global Station Sdn Bhd
PELAKON : Nabila Huda, Ungku Ismail Aziz, Anzalna Nasir, Shah Iskandar, Mia Nasir, Adam Lee, Oktovia Manrose, Aedy Ashraf, Dian P Ramlee, Eizlan Yusof, Nikki Palikat, Fazrul Khan

WATAK PELAKON 
Nabila Huda sebagai Aurora
Ungku Ismail Aziz sebagai Harris
Anzalna Nasir sebagai Putri Adrina
Shah Iskandar sebagai Haikal 

LAGU TEMA 
Tajuk : Nisan Cinta 
Penyanyi : Siti Nordiana  & Jaclyn Victor

SINOPSIS DENDAM AURORA 
Mengisahkan tentang seorang wanita bernama Aurora Abdullah (Nabila Huda) yang dipenjarakan selama 8 tahun di atas kesalahan membunuh. Aurora kemudiannya dibebaskan lebih awal dari waktu ditetapkan kerana berkelakuan baik. Walaupun ditegah oleh neneknya  Octavia Milner (Dian P. Ramlee), Aurora mengambil keputusan untuk pulang ke Tana Rata, Cameron Highlands, Pahang setelah dibebaskan demi membersihkan namanya dan nama keluarganya yang telah tercalar setelah dia dituduh membunuh Dato’ Hamzah (Tony Eusoff).

Kemunculan semula Aurora di Tanah Rata membuatkan keadaan menjadi tegang yang mana semua orang terkejut dengan kehadirannya terutama Harris (Ungku Ismail Aziz), yang merupakan bekas kekasih Aurora dan juga anak kepada Dato’ Hamzah. Pada waktu itu, Harris yang juga pemilik ladang Teh besar di Tanah Rata sudah ditunangkan dengan Putri Adrina (Anzalna Nasir), bakal pewaris kepada Engku Azhar (Dato’ Eizlan Yusof), pemilik ladang sayuran terbesar di Malaysia.

Aurora terkejut apabila mengetahui yang perniagaan keluarganya kini menanggung hutang yang banyak dan dipinggirkan oleh orang kampung. Perusahaan teh mereka yang dijalankan Octavia semakin muflis. Dengan bantuan dan sokongan Ustaz Hakim (Fezrul Khan), Aurora nekad untuk membangunkan perusahaan keluarganya.

Kehadiran Aurora di Tanah Rata juga pada masa yang sama membuatkan pengusaha-pengusaha yang bersubahat dengan Engku Azhar bimbang jika rahsia kematian Dato’ Hamzah bocor. Mereka nekad untuk memastikan kehidupan Aurora terus sukar dan rahsia mereka tidak diketahui sesiapa.

Didorong rasa benci, Haikal Hamzah (Shah Iskandar) pula ingin membalas dendam kepada Aurora di atas pembunuhan ayahnya. Hasil siasatannya, beliau mendapat tahu bahawa Aurora tidak bersalah. Rasa kesal dan malu ini membawa kepada perasaan cinta pada diri dan semangat perjuangan Aurora. Manakala Harris yang sudah ditunangkan dengan Putri Adrina pula pada masa yang sama semakin cemburu dengan adiknya yang semakin rapat dengan Aurora.

Engku Azhar pula gembira dengan perkembangan hubungan Haikal dan Aurora kerana beliau sudah lama tidak menyukai Harris. Walau bagaimanapun, beliau terpaksa merestui dan akur dengan keputusan anak kesayangannya Putri Adrina yang tetap berkeras untuk berkahwin dengan Harris. Perkahwinan Harris dan Putri Adrina merumitkan lagi konflik di antara tiga keluarga besar di Tanah Rata tersebut.