eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Drama Pinggan Tak Retak Nasi Tak Dingin ,Adaptasi Novel

Nantikan drama adaptasi novel Pinggan Tak Retak, Nasi Tak Dingin karya Umi Syidah akan menghiasi slot Akasia TV3. Bakal menampilkan gandingan Raysha Rizrose, Azrel Ismail, dan Idris Khan. Drama terbitan Country & Universal Sdn Bhd ini diarahkan oleh Nizam Zakaria. Akan menemui penonton bermula 10 Julai 207, setiap Isnin hingga Khamis jam 6.58 petang di TV3.

JUDUL : NASI TAK RETAK, NASI TAK DINGIN
EPISOD : 28 episod
TARIKH TAYANGAN : 10 Julai 2017
HARI / MASA : Isnin-Khamis, 6.58 petang
SIARAN : Slot Akasia TV3
SKRIP : Sofia J Rhyland
PENULIS NOVEL : Umi Syidah
PENGARAH : Nizam Zakaria
TERBITAN : Country & Universal Sdn Bhd
PELAKON : Raysha Rizrose, Azrel Ismail, Idris Khan, Aprena Manrose, Zera Hariz, Zulkifli Ismail, Sheila Mambo, Zain Hamid

WATAK PELAKON 
Raysha Rizrose sebagai Yuhanis (Hani)
Idris Khan sebagai Saiful Mizan
Azrel Ismail sebagai Sharul Nizam
Zera Hariz sebagai Shila
Aprena Manrose sebagai Suraya 

SINOPSIS NASI TAK RETAK NASI TAK DINGIN
Sehari sebelum majlis perkahwinannya, Yuhanis dikejutkan dengan berita tunangnya, Sharul Nizam enggan menikahinya. Bimbang maruah keluarga tercemar, Yuhanis menebalkan muka merayu dan memaksa supaya Saiful Mizan merangkap abang kepada Sharul Nizam supaya mengahwininya.

Pada mulanya Mizan, menolak sekerasnya kerana tidak mahu menjadi pak turut. Mizan juga masih trauma dengan perceraianya dua tahun lalu. 

Akhirnya Saiful Mizan bersetuju namun bersyarat. Dia tidak mahu diganggu dan menganggap ikatan perkahwinan hanya bersifat sementara.

Kata-kata Saiful Mizan memakan diri apabila lama-kelamaan dia mula terpaut hati dengan Yuhanis gara-gara sifat Yuhanis yang penyabar dan patuh kepadanya walaupun tidak dilayan selayaknya. Mereka mula mengecapi bahagia tetapi muncul pula bekas tunang Yuhanis dan muncul juga Suraya, bekas isteri Saiful Mizan yang mahu merebut cinta mereka kembali.

Rumah tangga yang dibina mula goyah. Kebahagiaan mereka mula dilanda badai. Ada rahsia yang belum terlerai. Ada cinta yang belum terucap. Ada perkara yang belum selesai. Mampukan Saiful Mizan mempertahankan Yuhanis sebagai isterinya?