eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

“Ingatlah, Selepas Hujan Hadirnya Matahari Dan Hari Yang Lebih Baik Akan Datang Lagi” – PM

Ketika negara sedang memerangi pandemik COVID-19 serta kesannya yang dirasai rakyat dan ekonomi negara, hari ini Tan Sri Muhyiddin Yassin sekali lagi mengumumkan pakej rangsangan tambahan khusus buat Perbadanan Perusahaan Kecil dan Sederhana Malaysia (PKS).

Melalui sidang media itu, perdana menteri mengumumkan sebanyak RM10 bilion ringgit disalurkan bagi melindungi serta meringankan beban syarikat-syarikat yang terlibat.

Diakhir perutusan, beliau turut menitip pesan untuk seluruh rakyat Malaysia terus kuat.

“This is the sacrifice we are called to make in order to win this war against the deadly virus. Winning this war starts in our homes and with our families. We can stop the virus from spreading by staying at home and maintaining physical distance.

“Stay strong, stay healthy, insyaAllah we will succeed. Remember, after the rain, comes the sun. And better days will be here again.”


“Ini adalah pengorbanan yang kita untuk memenangi perang ini. Untuk memenangi perang ini ia perlu bermula di rumah dan dengan keluarga kita. Kita boleh menghentikan virus daripada dengan tinggal di rumah dan mengekalkan jarak fizikal.

“Tetap kuat, tetap sihat, insyaAllah kita akan berjaya. Ingatlah, selepas hujan, datanglah matahari, dan hari-hari yang lebih baik akan ada lagi.”


SUNBER:BERNAMA