eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Majlis Ulama Rohingya “mohon maaf…”,Tindakan Presiden Rohingya Cetus Kebencian

Isu Rohingya yang didakwa memohon hak sama rata, semakin mendapat perhatian masyarakat, kalau dahulu rakyat kita kesian melihat nasib mereka yang ditindas di negara sendiri, namun kini ramai yang mula membenci.

Susulan itu, Majlis Ulama Rohingya (MUR) dalam satu kenyataan, telah memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia berikutan isu tuntutan yang dibuat pihak tertentu yang melibatkan etnik Rohingya.

Kami memohon maaf

MUR berkata, tuntutan yang didakwa dibuat oleh Zafar Ahmad Abdul Ghani, Presiden Pertubuhan Hak Asasi Etnik Rohingya Malaysia (Mehrom), telah pun diteliti semula.

“Kami memohon kemaafan sepenuh hati kepada semua rakyat Malaysia mahupun kerajaan Malaysia atas kesalahan seorang daripada bangsa Rohingya  yang tidak pernah dilantik oleh mana-mana persatuan atau masyarakat Rohingya…”


Tiada perbincangan bersama dibuat

Bagi MUR, ia adalah satu tindakan yang tidak wajar dibuat. Malah, difahamkan presiden MEHROM itu tidak pernah mengadakan sebarang perbincangan dengan pihaknya dan persatuan lain.



Dalam pada itu, pihak MUR telah menzahirkan ucapan terima kasih kepada seluruh rakyat Malaysia di atas segala sumbangan dan pertolongan yang telah diberikan kepada etnik Rohingya.