eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Drama Jalan Sesat Ke Syurga Lakonan Aaron Aziz, Elizad Sharifuddin

Nantikan drama bersiri 'Jalan Sesat Ke Syurga'di slot Tiara Astro Prima. Dibarisi pelakon seperti oleh Aaron Aziz, Elizad Sharifuddin, Jalaludin Hassan, Aleza Shadan dan ramai lagi. Drama arahan Shuhaimi Zulkifli ini mengangkat isu ajaran sesat serta membongkar kisah benar kesesatan beragama yang berada di dalam negara kita. Akan menemui penonton bermula 3 Ogos 2020, setiap Isnin hingga Jumaat pukul 6 petang di Astro Prima.

JUDUL : JALAN SESAT KE SYURGA
EPISOD : 34 episod
TARIKH TAYANGAN : 3 Ogos 2020
WAKTU SIARAN : Isnin-Jumaat, 6:00 petang
SIARAN TV : Slot Tiara (Astro Prima & Prima HD)
PENULIS SKRIP : Siti Jasmina Ibrahim
PENGARAH : Osman Ali & Shuhaimi Zulkefli
PRODUKSI : Nuansa Sdn Bhd
PELAKON : Aaron Aziz, Elizad Sharifuddin, Jalaludin Hassan, Aleza Shadan, Zulhelmy, Nelissa Nizam, Syrul Ezwan, Zalfa Zin, Sri Idrina, Ziema Din

WATAL PELAKON
Aaron Aziz sebagai Hamzah
Elizad Sharifuddin sebagai Inara
Jalaludin Hassan sebagai Zaqwan (Ayah Inara)
Aleza Shadan sebagai Asyirah (Ibu Inara)
Zulhelmy sebagai Afiq 
Nelissa Nizam sebagai Ain
Zalfa Zin sebagai Sally
Syrul Ezwan sebagai Rem

SINOPSIS JALAN SESAT KE SYURGA
Hamzah (Aaron Aziz) dijodohkan dengan Inara (Siti Elizad) dan berhadapan dengan ajaran songsang fahaman Islam Liberal kedua ibu bapa mertuanya (Jalaluddin Hassan & Aleza Shadan) yang mengetuai kumpulan ajaran sesat masing-masing.

Inara adalah gadis periang yang hanya mahu berpeleseran. Selepas mengalami pengalaman 'mati hidup semula', Inara mula merasakan yang ini ialah peluang kedua untuk dia membetulkan semua kesilapan lalu. Inara mula sedar yang masih banyak yang perlu dipelajarinya Inara mula rapat dengan Hamzah. Namun dalam mencari jalan kebenaran, dia keliru dengan fahaman Islam yang diamalkan oleh kedua ibu bapanya. Inara mula belajar tentang Hawa Islam tetapi rasa ada sesuatu yang janggal tentang pertubuhan itu. Inara juga mula didedahkan dengan Gerakan Elit.