eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Terpaksa Operate 2 Kali Lepas Bersalin-Tak Mampu Kami Menagis Kerana Saya Sakit


Normal Ataupun Czer sebenarnya ia bukanlah sesuatu yang mudah untuk dilalui oleh ibu-ibu untuk bersalin,komplikasi sama ada jagkitan ataupun apa sekalipun selepas bersalin adalah sesuatu yang jarang difikirkan malah tidak diduga sama sekali.Seperti kisah yang dikongsikan oleh Puan Izah menerusi Facebooknya semalam, pengalaman menyakitkan itu dikatakan menjadi sebuah trauma.

Berlaku Jangkitan Kuman & Masuk Labour Room 8 jam

Bermula pada tarikh 3 Januari 2021, dia mengalami petanda biasa untuk melahirkan anak iaitu pecah air ketuban. Sepanjang itu juga, Puan Izah terus gigih membuat senaman ringan sebelum menjalani prosedur ‘pecah serviks’ pada keesokan paginya. Namun pada jam 10 malam pula, berlaku jangkitan kuman dan dia telah dibawa masuk ke dalam labour room selama 8 jam berturut-turut.





Kami Rasa Nak Pitam ,Saya Tak Dapat Bernafas

Akibat mengalami komplikasi menyakitkan di bahagian perut, pakar perubatan mengambil keputusan untuk membuat operation kali kedua kepada Puan Izah. Alhamdulillah, keadaan dirinya bertambah pulih malah dia bersyukur kerana sudah mempu menguruskan anaknya sendirian. Namun mengejutkan, penderitaan tidak berakhir di situ sehingga memaksa wanita ini menjalani operation sekali lagi. Dia sendiri hampir tidak percaya dengan perkara tersebut tetapi perlu menguatkan semangat untuk kembali sihat seperti biasa.





Sumber:Cik Izah