eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Sedih Pakcik Jual Kacang Tiada Pembeli Ditolong Jurugambar Buat Ramai Terharu

 


Perkongsian ini daripada seorang pengguna TikTok yang dikenali sebagai Aiman Hamidon mendapat perhatian warganet apabila dia menunjukkan situasi seorang peniaga yang dilihat ketiadaan pelanggan yang kemungkinan disebabkan PKP.

Dia yang pada mulanya menemani rakan ke kedai dan pemuda ini yang juga merupakan seorang jurugambar seperti biasa membawa kamera lalu ternampak dengan seorang pakcik sedang meniaga kacang.

Jurugambar itu terus menyapa pakcik terbabit dan melihat masih banyak kacang yang dijual tidak habis dan disebabkan itu membuatkan dia cuba membantu mempromosikan perniagaan pakcik berkenaan.


@aimanhamidon

Part 1 : Aku Sedih Tengok Pakcik Jual Kacang 😢 , 10k views Part2 #photographyguru #motivasidiri #stayathome #senyumanmanis #tiktokguru #fyp

♬ original sound - alsa


Pengguna Tiktok itu juga mengajak orang ramai untuk memberikan sokongan kepada pakcik terbabit disamping dia juga mengakui sedih melihat keadaan pakcik yang menjual kacang.

Memuat naik video pertama di ruangan Tiktok miliknya dan ternyata mendapat ratusan komen positif memuji kandungan video yang dihasilkannya yang sekali gus dapat membantu perniagaan pakcik tersebut.

Menerima permintaan untuk berkongsikan bahagian dua kisah pakcik berkenaan lalu pengguna Tiktok ini sekali lagi menjadi perhatian apabila dia turut berkongsikan hasil foto yang diambilnya. 



@aimanhamidon

Reply to @aizuddinjerr Part 2: Pakcik Jual Kacang Happy Aku Shoot 📸 #photographyguru #motivasidiri #stayathome #senyummanis #tiktokguru #fyp

♬ DJ opus baby family_editing text K.A.D_project07 - K.A.D_project07
Sumber:aimanhamidon