eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Drama Cukup Derita Itu Lakonan Hisyam Hamid, Ruhainies

#cukupderitaitu Nantikan drama adaptasi novel 'Cukup Derita Itu' karya Siti Rosmizah di slot Samarinda TV3. Drama arahan Along Kamaludin, terbitan SR One Sdn Bhd. Akan menemui penonton pada bulan Ramadan nanti. 

JUDUL : CUKUP DERITA ITU
TONTON FULL EPISOD :1- 40
TARIKH : 6 Mei 2021
WAKTU SIARAN : Isnin-Khamis, 10:00 malam
SIARAN TV : Slot Samarinda TV3
PENULIS NOVEL : Siti Rosmizah
PENGARAH : Along Kamaludin
PRODUKSI : SR One Sdn Bhd
PELAKON : Hisyam Hamid, Ruhainies, Chacha Maembong, Jasmin Hamid, Didie Alias, Farhan Asri, Dian P Ramlee, Balkisyh Semundur Khan, Sera Melissa, Mubarak Majid, Hafidzuddin Fazil, Rosnah Johari, Lia Natalia

WATAK PELAKON

Hisyam Hamid sebagai Zarul Zafran
Ruhainies sebagai Ellani
Chacha Maembong sebagai Ellana 
Jasmin Hamid sebagai Mak Ngah Gayah
Didie Alias sebagai Mak Yek 
Farhan Asri sebagai Amirul 
Dian P Ramlee sebagai Mak Long
Balkisyh Semundur Khan sebagai Lijah
Sera Melissa sebagai Ayu

SINOPSIS CUKUP DERITA ITU

Mengisahkan tentang kehidupan pasangan kembar Ellani dan Ellana yang telah kematian kedua orang tua dan dibesarkan oleh ibu saudara. Walaupun dibesarkan oleh ibu saudara, Ellani dan Ellana dilayan tidak sama. Ellana dilayan bagaikan puteri manakala Ellani dilayan seperti hamba. Entah apa alasannya korang kena baca novel ini. 

Setelah dewasa, Ellana bertemu dengan Zarul Zafran seorang lelaki tampan berjawatan sebagai pensyarah. Cinta pandang pertama telah membawa mereka ke gerbang perkahwinan. Tetapi Zarul telah terlibat dalam sebuah kemalangan. 

Zarul tiba-tiba berubah hatinya kepada Ellani dan melamar Ellani untuk menjadi isterinya. Ellani tidak keruan manakan bakal abang iparnya ingin menjadi suaminya pula. 

Namun, demi kebahagiaan seorang yang telah dianggap seperti ibu, Ellani akur dengan ketentuan jodohnya. Zarul Zafran akhirnya menjadi suaminya. Berbagai onak dan duri dilalui.

Dendam Makngah dan pasangan kembarnya, Ellana menyebabkan hidup Ellani penuh dengan duka. Lelaki yang telah menjadi suaminya mula berubah hati dan cintakan semula Ellana hingga sanggup menceraikannya. Dia diceraikan hanya melalui sms.

Bagaimanakah nasib Ellani setelah diceraikan? Adakah hubungan yang telah putus itu dapat disambung semula? Adakah sinar bahagia menanti Ellani di akhirnya?

TASER DRAMA CUKUP DERITA ITU


PARA PELAKON DRAMA CUKUP DERITA ITU

Drama Lakonan Hisyam Hamid, Ruhainies



Episod 1 Episod 2 Episod 3 Episod 4 Episod 5 Episod 6 Episod 7 Episod 8 Episod 9 Episod 10 Episod 11 Episod 12 Episod 13 Episod 15 Episod 16 Episod 17 Episod 18 Episod 19 Episod 20 Episod 21 Episod22 Episod 23 Epiosd 24 Episod 25 Episod 26 Episod 27 Episod 28 Episod 29 Episod 30 Episod 31 Episod 32 Episod 33 Episod 35