eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Murid Galas Beg Berat, Ibu Dedahkan 'Rahsia' Kenapa Beg Anaknya Berat

 

Kenapa Beg Anaknya Berat

Tular baru-baru ini seorang murid perempuam yang tidak mampu untuk menggalas beg dan terjatuh ketika ingin memikulnya,memetik laporan Nation Thailand

Seorang kanak-kanak perempuan dilihat bersungguh-sungguh untuk menggalas tali beg sekolahnya di atas bahu..

Tetapi tindakan kanak-kanak kecil itu tidak membuahkan hasil kerana beg yang dibawanya dipercayai begitu berat sehinggakan dia asyik terjatuh setiap kali cuba untuk menggalasnya.

Disebabkan penat mencuba, akhirnya kanak-kanak itu hanya mampu mengheret beg tersebut. Tidak lama kemudian, kelihatan seorang lelaki  menuju ke arahnya untuk membantu.

Sejurus kemudian, gadis kecil itu akhirnya berjaya juga menggalas beg tersebut setelah dibantu oleh lelaki berkenaan.

Sementara itu, orang ramai yang menyaksikan kejadian pilu itu menyangka bahawa beg berat yang dibawa gadis kecil itu berisi buku-buku teks, namun ternyata sangkaan itu silap.

Bukan Buku Dalam Beg Tapi ....

Rupanya dalam beg tersebut berisi 36 kotok susu kecil,salah seorang guru disekolahnya memberitahu bahawa gadis berusia tujuh tahun tersebut tidak ingin menyusah kedua ibubapanya

Menurut cikgu itu, sekolah mereka mempunyai kelas sehingga tengah hari pada hari Selasa dan pelajar-pelajar sekolah sepatutnya menunggu ibu bapa menjemput mereka. Hal ini demikian kerana masing-masing perlu membawa pulang kotak besar karton susu ke rumah masing-masing.

Menurut ibunya pula, jarak antara sekolah dan rumah mereka tidak begitu jauh, iaitu hanyalah kira-kira satu kilometer sahaja. Disebabkan itu Suchada selalu menunggang motosikal untuk mengambil anaknya.

“Apabila saya tiba di sekolah kali ini, anak saya dah pulang.

“Saya kemudiannya mengejar anak saya yang berada di tepi jalan semasa perjalanan pulang.

“Saya tidak pernah tahu mengenai video tular ini dan hanya membawa anak saya terus pulang ke rumah,” kata ibunya