Lakonan Kamal Adli, Uqasha Senrose

Tonton drama adaptasi novel Setelah Terlafaznya Akad 2 Full Episod karya Anna Milia dibintangi oleh  Kamal Adli dan Uqasha Senrose akan datang di Astro Ria.

JUDUL :Setelah Terlafaznya Akad 2 #Setelahterlafaznyaakad2
Tarikh Tayangan: 2022
Rangkaian: MegaDrama Astro Ria
Penulis Skrip: Rehal Nuharis, Bikash Nur Idris, Atilia Azhar
Pengarah: Michael Ang
Produksi: Juita Viden
Pelakon: Kamal Adli, Uqasha Senrose, Adam Shahz,  Talha Harith, Syahiera Abu Hasan, Musyi,  Sharifah Shahora

Watak Pelakon
Kamal Adli sebagai Hanan
Uqasha Senrose sebagai Nawal

Sinopsis Setelah Terlafaznya Akad 2
Hanan dan Nawal disatukan sekali lagi dalam lafaz akad kedua. Memang jodoh mereka kuat. Perangai pun sama. Kuat cemburu.

Hanan tergugat dengan kehadiran Khalil yang selalu berkunjung ke kafe.

“Abang percaya sayang. Abang cuma tak percaya Khalil.” - Hanan

Baru reda rasa cemburu, muncul pula Cikgu Zaki yang tidak kurang segaknya. Susah, kalau ada isteri cantik.

Cemburu Hanan berjangkit kepada Nawal. Sakit hatinya apabila Hanan selalu memuji Qaseh, tukang masak kafe yang meletops.

“Tak payahlah nak sayang-sayang kat sini. Tadi berkasih-kasih kat belakang.” - Nawal
“Dah nama dia Qaseh. Nak buat macam mana?” - Hanan

Kan dah cakap, Hanan dan Nawal ni sama saja. Perangai sama. Ayat bela diri pun sama. Banyak dugaan yang mereka lalui. Namun, tak akan goyah kalau pasaknya kukuh.   

“Banyak yang dah kita lalui sebelum ini. Bagi abang, ini tahun yang paling perit.” - Hanan
“Ya. Tapi, apa yang kita lalui menguatkan rasa cinta Nawal pada abang. Datanglah seribu Bradley Cooper sekalipun, Nawal tetap akan pilih abang.” - Nawal

Banyak yang mereka belajar kali ini. Mereka belajar untuk menjadi pasangan yang hampir sempurna untuk satu sama lain, demi akad kedua yang akan menjadi akad terakhir mereka dalam menyulam bahagia.

PROMO SETELAH TERLAFAZNYA AKAD 2

Drama Setelah Terlafaznya Akad 2 Lakonan Kamal Adli, Uqasha Senrose

 

Lakonan Kamal Adli, Uqasha Senrose

Tonton drama adaptasi novel Setelah Terlafaznya Akad 2 Full Episod karya Anna Milia dibintangi oleh  Kamal Adli dan Uqasha Senrose akan datang di Astro Ria.

JUDUL :Setelah Terlafaznya Akad 2 #Setelahterlafaznyaakad2
Tarikh Tayangan: 2022
Rangkaian: MegaDrama Astro Ria
Penulis Skrip: Rehal Nuharis, Bikash Nur Idris, Atilia Azhar
Pengarah: Michael Ang
Produksi: Juita Viden
Pelakon: Kamal Adli, Uqasha Senrose, Adam Shahz,  Talha Harith, Syahiera Abu Hasan, Musyi,  Sharifah Shahora

Watak Pelakon
Kamal Adli sebagai Hanan
Uqasha Senrose sebagai Nawal

Sinopsis Setelah Terlafaznya Akad 2
Hanan dan Nawal disatukan sekali lagi dalam lafaz akad kedua. Memang jodoh mereka kuat. Perangai pun sama. Kuat cemburu.

Hanan tergugat dengan kehadiran Khalil yang selalu berkunjung ke kafe.

“Abang percaya sayang. Abang cuma tak percaya Khalil.” - Hanan

Baru reda rasa cemburu, muncul pula Cikgu Zaki yang tidak kurang segaknya. Susah, kalau ada isteri cantik.

Cemburu Hanan berjangkit kepada Nawal. Sakit hatinya apabila Hanan selalu memuji Qaseh, tukang masak kafe yang meletops.

“Tak payahlah nak sayang-sayang kat sini. Tadi berkasih-kasih kat belakang.” - Nawal
“Dah nama dia Qaseh. Nak buat macam mana?” - Hanan

Kan dah cakap, Hanan dan Nawal ni sama saja. Perangai sama. Ayat bela diri pun sama. Banyak dugaan yang mereka lalui. Namun, tak akan goyah kalau pasaknya kukuh.   

“Banyak yang dah kita lalui sebelum ini. Bagi abang, ini tahun yang paling perit.” - Hanan
“Ya. Tapi, apa yang kita lalui menguatkan rasa cinta Nawal pada abang. Datanglah seribu Bradley Cooper sekalipun, Nawal tetap akan pilih abang.” - Nawal

Banyak yang mereka belajar kali ini. Mereka belajar untuk menjadi pasangan yang hampir sempurna untuk satu sama lain, demi akad kedua yang akan menjadi akad terakhir mereka dalam menyulam bahagia.

PROMO SETELAH TERLAFAZNYA AKAD 2

Load Comments

Notifications

Disqus Logo