eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

PU Azman perjelas hukum Khuzairi kahwini Nurul dalam drama 7 Hari Mencintaiku 3-“Yang penting, kau tak caras Fatin ”

 


Drama 7 Hari Mencintaiku 3 yang penuh dengan konflik menjadi bualan orang ramai, lebih-lebih lagi apabila ia menghampiri kemuncak pada minggu ini.

Manakan tidaknya, watak Nurul Ain dalam drama itu tidak pernah habis mendatangkan masalah kepada Mia dan Khuzairi.

Tidak cukup dengan itu, apa yang menjadi perbualan hangat dan ketidakpuasan di kalangan peminat drama tersebut apabila Nurul dikatakan hamil anak luar nikah Pak Samad dan Khuzairi merelakan dirinya  menjadi ‘pak sanggup’ menikahi dengan wanita tersebut.


Habis anak tu kira macam mana pulak?

Disebabkan hal tersebut, netizen mulai berbalah mengenai dakwaan jalan cerita yang dikatakan melanggar hukum-hakam di sisi agama.

Perasaan sangsi yang kuat di kalangan netizen dapat dilihat mengenai status perkahwinan tersebut, di mana si anak menawarkan diri untuk berkahwin dengan wanita hamil luar nikah yang sepatutnya menjadi ibu tirinya?

Bukan itu sahaja, malah status anak yang dikandung oleh Nurul apabila dia dan Khuzairi berkahwin kelak turut menjadi perdebatan orang ramai.


Menjawab persoalan ramai, pendakwah bebas popular, Azman Shah Alias atau lebih dikenali sebagai Pencetus Ummah (PU) Azman berkata pernikahan antara Khuzairi dan Nurul adalah sah.
@puazman perkara ini perbezaan pendapat di kalangan ulama. Cik Man cuma sebut Mazhab Syafie saja dulu di sini. #7harimencintaiku3 #fyp @Yahboiwarf ♬ original sound - PU Azman (Cik Man)

 

“Seandainya Khuzairi mengahwini Nurul yang hamil anak luar nikah Pak Samad, pernikahan mereka adalah sah di sisi Mazhab Syafie.

“Perkara ini terdapat perbezaan pendapat dalam kalangan ulama. Saya cuma menjelaskan mengikut Mazhab Syafie sahaja seperti yang dinyatakan dalam surah An-Nisa’ ayat 24.

“Apa yang penting ialah jangan caras Fatin (Reen Rahim),” katanya dalam satu video TikTok.

Sebagai info, PU Azman turut membintangi drama tersebut yang membawak watak Taufiq iaitu bekas suami Fatin.

Drama  7 HMK3 merupakan antara drama yang paling popular dan hangat diperkatakan netizen hari ini

sumber:puazma