eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Movie Duan Nago Bogho

 


Tonton Duan Nago Bogho Full Movie sebuah filem Sabri Yunus terbitan KalamAriff Holdings Sdn Bhd bakal tayang di pawagam seluruh negara pada 19 Januari 2023.

JUDUL : Duan Nago Bogho #Duannagobogho
Tarikh Tayangan: 19 Januari 2023 
Pengarah: Sabri Yunus
Produksi: Kalam Ariff Holdings Sdn Bhd
Pelakon: AsrulFaizal Kamaruzaman, Jojo Goh, Sabri Yunus, Datuk Rosyam Nor, Sangeeta Krishnasamy, Saidi Sabri, Hushairi Husain, Dr. Lim Swee Tin, Angeline Tan, Jason Chong, Issey Fadzlisham, Yank Kassim, Arjunasukma, Zamzuriah Zahari, Pokku Redang

Sinopsis Duan Nago Bogho

Duan Nago Bogho mengangkat kisah seorang anak seni tradisional Kelantan Mak Yong iaitu Duan yang juga pemain peran Mak Yong yang mempunyai dua personaliti. Dia yang mencintai seni tradisional juga dalam masa yang sama sangat suka bergaduh. 

Kisahnya bermula selepas Duan bergaduh dengan penonton Mak Yong yang mengganggu sewaktu dia sedang membuat persembahan sehinggalah ayahnya meminta dia untuk meninggalkan kampung dan mencari kerja lain.

Rakannya iaitu Awi yang tinggal di Kuala Lumpur mengajak Duan ke ibu kota. Awi memberitahu Kuala Lumpur memberikan peluang yang lebih luas dalam bidang seni, termasuklah Mak Yong. Awi adalah pekerja seni yang cuba membawa seni Kelantan ke arah yang lebih luas dan maju.

Selain itu, tugas Duan adalah untuk membantu Nancy, anak kepada Jimmy Ang iaitu seorang lelaki cina keturunan Kelantan sehingga membawa konflik dalam hidup Duan. 

Filem Duan Nago Bogho akan menemui penonton di pawagam seluruh Malaysia pada 19 Januari 2023.

Promo Duan Nago Bogho