eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Telefilem Penyiasat Viral Lakonan Elizabeth Tan, Jaja Iliyes

 


Tonton telefilem Penyiasat Viral lakonan Elizabeth Tan, Jaja Iliyes dan Lia Natalia pada 4 Julai ini, pukul 9 malam di TV2.

Judul : Penyiasat Viral
Waktu Siaran: Selasa, 4 Julai 2023, 9:00 malam
Rangkaian: TV2 / RTMKlik
Idea Asal: Wan Affendy Abdullah
Penulis Skrip: Bainun Waheeda & Wan Affendy
Pengarah: Wan Affendy
Produksi: Bolt Studio Sdn Bhd
Pelakon: Elizabeth Tan, Jaja Iliyes, Lia Natalia, Ken Ridzuan, Azman Hassan, Ghadafi Meliki, Azwan Serigala

Sinopsis Penyiasat Viral
Sarah (Elizabeth Tan) baru bekerja di QRT Media sebagai wartawan. Tiara (Lia Natalia)(Lia Natalia) yang mengendalikan sebuah progam di situ merupakan seorang influencer yang menjadi idola Sarah. Sarah banyak terpengaruh dengan Tiara dan perkara ini tidak disenangi Rina, rakan sekerja Sarah. Suatu hari, Tiara telah diculik dan Sarah bersama Rina (Jaja Iliyes) telah menyiasat kehilangan Tiara!

Sarah yang berusia awal 20 an adalah seorang gadis cantik dan periang yang berasal dari sebuah kampung berhijrah ke bandar untuk bekerja di sebuah syarikat QRT Media untuk menjadi wartawan selain ingin berjumpa dengan influncer terkenal yang diminatinya.

Rina adalah kawan sekerja Sarah di QRT Media yang punyai sikap ingin tahu sehingga sanggup membahayakan dirinya. Beliau seorang yang pendiam dan berpakaian dengan fesyen lama. Oleh kerana sifatnya yang pelik membuatkan semua pekerja tidak mahu mendekati dia.

Tiara berusia lewat 20 an adalah senior di syarikat QRT Media. Kecantikannya membuatkan dia mempunyai ramai pengikut di sosial media sekali gus menjadi influncer terkenal sehingga mempunyai pengaruh di QRT Media dan berasal dari keluarga yang berada.

En. Rahim atau lebih dikenali En. Bos adalah seorang bos yang cerewet dengan kerja pekerjanya dan juga sangat mementingkan masa semasa kerja. Walaupun begitu, beliau seorang yang baik dan menjaga kebajikan dan keselamatan pekerjanya.