eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Nonny Nadirah Selepas 3 Tahun Hilangkan Diri ,Akui Diri Tiada Asas Agama Sebelum Ini


Selepas hampir 3 tahun menyepikan diri, pelakon dan penyanyi, Nonny Nadirah tiba-tiba muncul dalam satu program di YouTube Hijabista. Bekas peserta Akademi Fantasia ini tampil dalam video itu dan menceritakan punca dia berehat dari dunia seni dan kini akan kembali semula.

Nonny memaklumkan dia memerlukan masa untuk ‘mencari diri sendiri’ untuk kembali lebih kuat sebagai anak seni. Selama tiga tahun itu juga, Nonny memaklumkan dia telah mendalami ilmu agama dan mencari arah tujuan hidup yang sebenar.

Katanya, sebelum ini dia tidak mempunyai asas agama yang betul dan menyebabkannya buat keputusan yang salah termasuklah pernah bekerja di dalam kelab malam.

Saya cuba cari orang sekeliling yang terbaik kerana saya bukan datang daripada latar belakang yang baik. Saya daripada keluarga yang bercerai-berai, hidup berasingan dengan keluarga. Saya dulu pernah kerja dekat ‘club’.

Tiba-tiba dapat rezeki masuk industri seni tanpa ada panduan yang betul. Apa yang saya rasa nak buat, saya buat.

Ujar Nonie, penghijrahan untuk berhijab adalah satu pengorbanan yang besar dan memerlukan semangat yang kuat.

Terdahulu, Nonny pernah dilanda kontroversi berpakaian seksi dan tidak lagi bertudung di Instagram setelah putus kasih bersama pelakon, Niezam Zaidi.


sumber:Hijabista