eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Drama Cempaka Melati lakonan Sharifah Husna,Syafie Naswip

 


Saksikan drama adaptasi novel 'Cempaka Melati' karya Zahida Zarkasi disiarkan setiap Isnin dan Selasa mulai 12 Disember 2023 pukul 8:00 malam ini di TV2 atau strim melalui RTMKlik.

JUDUL : Cempaka Melati #Cempakamelati
Tonton Full Episod: 1-26
Tarikh Tayangan: 12 Disember 2023
Waktu Siaran: Isnin & Selasa, 8:00 malam
Rangkaian: TV2 / RTMKlik
Penulis Novel: Zahida Zarkasi
Penulis Skrip: Sofia J Rhyland
Pengarah: Amirul Fadhli
Produksi: Nusantara Seni Karya

Watak Pelakon
Sharifah Husna sebagai Melati
Azrel Ismail sebagai Zhariff
Syafie Naswip sebagai Addin
Eizlan Yusof
Zarynn Min
Dian P Ramlee
Kuza Muzani
Jasmin Hamid
Kay Maria
Fathil Dani

Sinopsis Cempaka Melati

Cempaka Melati bekerja di sebuah tempat peranginan dan sejak kebelakangan ini sering mengalami kejadian misteri seperti namanya dipanggil, ternampak kelibat rakan sekerjanya secara misteri serta mimpi-mimpi aneh. Bukan sahaja itu, kini bekas teman lelakinya, Addin muncul bersama isterinya, Hana di tempat peranginan itu untuk berbulan madu. Namun Melati mengelakkan diri kerana dia enggan mengingati memori bersama lelaki itu.

Melati banyak menerima hadiah daripada pengirim misteri. Pada masa yang sama, Addin cuba untuk mendekati Melati. Walaupun sudah beristeri, Addin masih menaruh harapan terhadap Melati. Rupa-rupanya Addin tidak tahu sebab sebenar Mel putus dengan dia dulu. Dalam pada itu, gerak-geri Melati diperhatikan oleh seorang jejaka kacak bernama Zhariff.

Kehadiran Zhariff mula menarik perhatian Melati. Yang peliknya, tiada seorang pun kawan-kawan Melati yang pernah nampak jejaka tersebut. Hana pula mula syak Addin ada sesuatu dengan Melati.

Sinopsis Novel Cempaka Melati

Kerana sebuah kisah yang melukakan, Cempaka cipta ‘syurga’ baru di Pulau Pangkor. Tetapi kemunculan dua orang lelaki telah merosakkan kedamaiannya.

Addin, cinta pertamanya datang bersama kisah lama.
Zhariff, lelaki yang penuh misteri muncul membawa harapan baru.

Sejarah hidupnya turut menjadi perhatian hingga membuatkan Cempaka terpaksa menjejaki rahsia keluarga yang selama ini disimpan rapi oleh arwah opahnya.

Cempaka berharap akan menemui jawapan namun sebaliknya makin banyak persoalan yang muncul hingga buat dia hampir berputus asa. Zhariff datang menghulur bantuan namun kemelut yang melanda makin membingungkan.

Mampukah Cempaka menerima segala kebenaran yang terbongkar?