eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Nekad Bangkit Jadi Guru ,First Time Berani Upload Selfie Sendiri

Segala kenangan pahit ketika zaman persekolahan memang tidak dapat dilupakan oleh sesiapa pun. Kadangkala kesan daripada kenangan diejek boleh menyebabkan trauma dalam diri. Namun bagi gadis ini, dia nekad mengambil keputusan untuk bangkit dan bina keyakinan diri walaupun mempunyai kekurangan fizikal.

Tak sangka dapat sambutan hangat

Memetik laporan mStar Online, Siti Nurhikmah Razlan terkejut apabila selfie yang dimuat naik olehnya beberapa hari lepas mendapat sambutan oleh para netizen. Selfie berkenaan merupakan gambar pertama dirinya yang dikongsikan di laman media sosial. Perkongsian foto berkenaan mendapat lebih 3 ribu retweets dan 25 ribu likes setakat ini.

Cabar diri sebab minat dalam kepimpinan

Sedar tidak mempunyai rasa yakin, gadis ini akhirnya menyahut cabaran diri sendiri untuk tampil ke hadapan. Hal ini telah dicetuskan oleh minatnya sendiri untuk memimpin dan menjadi seorang pendidik pada suatu hari nanti. Nurhikmah yang dilahirkan tanpa bebola mata kiri itu, meluahkan rasa syukur kerana ibu bapa dan rakan-rakan masih memberi sokongan di sisinya.



Pernah diejek ketika sekolah dulu

Pelajar IPT ini turut mengakui pernah diejek ketika bersekolah dahulu kerana kekurangan dirinya itu. Sehinggakan ada rakan sebaya ketika itu bertindak merampas dan menconteng buku rujukan miliknya dengan lukisan yang tidak elok. Namun, dia bersyukur kerana segala dugaan yang dilalui telah menjadi sumber kekuatan buat dirinya untuk terus bangkit dan menjadi lebih yakin.

Sumber: Twitter @hikhokkkk, FB mStar Online