eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Di Sebalik Tabir Rancangan Amazing Race,“korang Tertipu Selama Ini…”

 


Bagi penonton setia rancangan Amazing Race, mesti anda cukup sukakan debaran dan cabaran yang selalu dilakukan oleh para peserta dalam rancangan ini kan. Bukan sahaja kelihatan sangat mencabar malah ia juga penuh dengan unsur yang mendebarkan.

Tetapi baru-baru ini, perkongsian di sebalik tabir rancangan itu berjaya mengubah pandangan ramai tentang rancangan tersebut. Sehinggakan rata-rata netizen turut berasa tertipu apabila mendapati rancangan itu tidaklah seperti yang disangka.

@joshgarlepp No wonder it’s a race, wasted so much time doing takes, I was walking by #amazingrace #realitytv #australiantv #fremantle ♬ original sound - Joshgarlepp

Di dalam video yang dikongsikan ini, seorang lelaki memberitahu dia sedang berjalan-jalan apabila dia terserempak dengan krew rancangan itu. Malah mereka juga sedang membuat penggambaran rancangan Amazing Race tersebut bersama pesertanya.

Namun ia sebenarnya tidaklah ‘real’ seperti yang disangka kerana mereka tidak kelihatan terburu-buru seperti yang dilihat di televisyen. Turut kelihatan, peserta tersebut membaca arahan pada kad cabaran dan mengulangnya semula pada sudut yang lain.