eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Movie Coast Guard Malaysia: Ops Helang

 


Tonton Coast Guard Malaysia: Ops Helang, Full movie sebuah filem aksi pasukan laut karya terakhir arahan Allahyarham Pitt Hanif akan tayang di pawagam pada 2 Februari 2023.

JUDUL : Coast Guard Malaysia: Ops Helang
Genre: Aksi
Tarikh Tayangan: 2 Febuari 2023
Pengarah: Pitt Hanif
Produksi: Arie Zaharie Production & Flying Deal
Pelakon: Saharul Ridzwan, Adlin Aman Ramlee, Julia Farhana Marin, Hazama Azmi, Sabri Yunus, Aziz M. Osman, Sherie Merlis, Hushairi Husain, Akmal Ahmad, Jaja Iliyes, Wanna Ali, Kodi Rasheed, Fizz Fairuz, Aman Nassim, Azlan Komeng, Yuznor, Eqy Affandi, Iman Zulkarnain, Gambit Saifullah, Trisha Ooi

Watak Pelakon
Saharul Ridzwan sebagai Hafiz
Adlin Aman Ramlee
Julia Farhana Marin sebagai Leftenan Melati
Hazama Azmi Hazama Kadok
Sabri Yunus sebagai Pak Am
Aziz M. Osman sebagai Rahmat
Sherie Merlis sebagai Khatijah
Akmal Ahmad sebagai Rima
Wanna Ali sebagai Nadia
Azlan Komeng sebagai Pak Tam
Yuznor sebagai Mambang
Trisha Ooi sebagai Trisha
Kodi Rasheed sebagai Bintara Muda (M) Mat Bon
Fizz Fairuz sebagai Bintara Muda (M) Norman
Aman Nassim sebagai Bintara Muda (M)Jambu
Iman Zulkarnain sebagai Bintara Muda (M) Iman
Gambit Saifullah sebagai Bintara Muda (M) Shamil
Eqy Affandi sebagai Bintara Muda (M) Eddy

Sinopsis Coast Guard Malaysia: Ops Helang

Kisah kehidupan seorang Pegawai Pasukan Tindakan Khas dan Penyelamat (STAR Team) Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) iaitu Leftenan Maritim Hafiz (Saharul Ridzwan) yang ingin memulakan kehidupan baharu di sebuah pulau setelah mengalami Gangguan Stress Pasca Trauma (PTSD) akibat kehilangan rakan setugasnya dalam sebuah misi operasi. 

Hafiz juga membawa tunangnya Nurul untuk tinggal bersama setelah mereka memutuskan untuk berkahwin. Namun, ketika Majlis Sambutan Pertunangan Hafiz dan Nurul, sekumpulan penjenayah yang tidak dikenali telah menyerang mereka dan menculik Hafiz, Nurul dan ibu-bapanya serta beberapa lagi tetamu lain termasuk beberapa Anggota APMM untuk dijadikan tebusan. 

Leftenan Maritim Melati (Julia Farhana), seorang Pegawai Penyiasat APMM daripada Bahagian Siasatan Jenayah Maritim yang ditugaskan untuk menyiasat kes itu berjaya menemui dan menyelamatkan Hafiz, Nurul dan bapanya. 

Krisis terus meruncing apabila kumpulan penjenayah itu berterusan mencabar komitmen Hafiz dan APMM lalu menyebabkan satu operasi besar-besaran diaktifkan sehingga kumpulan penjenayah terbabit tumpas.

Promo Coast Guard Malaysia: Ops Helang