eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Jiran Bongkar Perangai Sebenar Ali Puteh “Kau Ingat Kami Ni Buta Ke Setan?”

 


Sebelum ini, pelawak Ali Puteh memaklumkan dia tidak berada di rumah arwah abangnya, Abam Bocey atau nama sebenarnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Ridzuan ketika kakak iparnya, Siti Norhidayah Mohd Ali hadir ke rumah tersebut baru-baru ini.

Kemudian, Ali Puteh pula membuat video balas menjelasnya, sejak ibunya meninggal dia tak lagi duduk di situ tapi hari ini dia mendapat tahu pagi tadi keluarga balu ada datang ke rumah.

Bukan tu jer, dia juga menjumpai taburan garam, kulit limau, daun-daun dan bangkai haiwan di keliling rumah selepas balu dan peguamnya balik.

Terbaru! Menerusi satu posting di Facebook, terdapat screenshot yang menunjukkan komen-komen jiran disitu yang mengatakan tentang perangai Ali Puteh.



 
“Alhamdullilah masih dikelilingi orang-orang yang baik, Allah akan tunjukkan kebenaran sikit demi sedikit. Anda semua nilai lah sendiri, baikk senyap dari berkata-kata,” ujarnya Zainuddin di ruangan kapsyen.

Bagaimanapun, hasil carian di Facebook mengenai individu yang mengakui ‘jiran’ Abam itu tidak berjaya ditemui dan sejauh mana kesahihan perkara tersebut belum dapat dipastikan lagi.

Sebelum ini, Ali menjelaskan bahawa dia tidak berniat untuk membuat video mengenai perkara terbabit namun, pihak balu Abam yang telah memulakan fitnah tersebut kepada umum.

Bukan itu sahaja, pelawak yang berusia 33 tahun itu memaklumkan pada hari kejadian, Hidayah tidak memberitahu kepadanya untuk hadir ke rumah tersebut bahkan, dia tidak ada di rumah kerana berada di tempat kerja.

Malah, dia meluahkan rasa terkilan apabila Hidayah memuat naik video tersebut dengan mendedahkan keadaan rumah yang tidak terurus walhal mereka akan potong rumput pada setiap bulan.

Sumber: Facebook @Mohd Zainuddin