eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Biodata Redza Rosli Pelakon Drama Luruhnya Bunga Cinta

Biodata Redza Rosli.Seorang Pelakon kacak dan memiliki senyuman yang amat manis ini bernama Redza Rosli . Beliau terkenal dengan pelbagai drama lakonan beliau yang menjadi rebutan bagi stesen tv terutamnya Tv3. Di sebabkan ramai yang tanya mengenai Biodata Redza Rosli saya kongsikan sedikit tentang insan hebat yang bernama Redza Rosli ini.

Redza Rosli Ketika Menang Anugerah Drama Sangat sebagai pelakon lelaki popular 2023 (sumber instagram Redza Rosli)

Biodata Redza Rosli,pelakon drama Luruhnya Bunga Cinta Ahmad Redza Bin Rosli atau digelar Redza Rosli beliau dilahirkan di selangor dan kini berusia dalam 31 tahun dilahirkan pada tanggal 18 Mac 1992 dan mempunyai 4 orang adik beradik semuanya. 

Redza merupakan pelakon yang meningkat naik dalam industri perfileman dan drama Malaysia dan merupkan seangkatan dengan pelakon hebat seperti Sharnaaz Ahmad Redza Rosli memulakan lakonan awalnya pada tahun 2009 pada ketika itu umur beliau 17 tahun,drama yang beliau lakonkan ketika itu adalah Kmelia Katrina tayangan Astro Ria ketika itu

Selepas itu, beliau berehat selama 4 tahun sebelum kembali semula dengan drama Tanah Merah pada tahun 2013 Pada tahun 2014 beliau mula membintangi dua drama tayangan Tv2 dan Tv3 yang bertajuk Lembayung Kasihmu dan Antidot Tahun seterunya beliau mencabar diri dengan membintangi lebih empat drama bermula dengan Silir Ksih,Stella,Puteri Bukan Nama Sebenar dan Maria. Drama yang membuat beliau makin dikenali pula adalah Terindah dan M.A.I.D yang mana drama tersebut cukup popular pada ketika itu yang turut dibintangi oleh Ayda Jebat dan Zul Arffin 

Nama yang semakin meningkat naik membuatkan beliau sentiasa menjadi pilihan pengarah bukan sekadar itu beliau juga turut mencetuskan fanomena sendiri melalui drama yang dibintangi seperti Leftenan zana,Meh sandar pada Aku,Kekasih Hati Mr Bodygurd Rindu terindah,Plan Cinta,Isteri Untuk Diiktiraf ,Misteri Mona,Seindah Takdir Cinta dan banyak lagi dan yang terbaru luruhnya bunga cinta yang sedang ditayangkan di tv3.

Pada 2023 beliau telah berjaya memenangi anugerah drama sangat sebagai Pelakon lelaki popular yang menjadikan setiap pengorbanan beliau tidak sia-sia dan dihargai.