eebYXrnOYAkzZ4FfKXVQtUxpW7aZVX2htvOt4gr5
Bookmark

Gara-Gara Takut Hantu,Kawan Bukan Islam Sanggup Buka Surah Yassin Di Asrama

 


Baru-baru ini perkongsian di Tik Tok ini menjadi tumpuan ramai memaparkan gelagat seorang pelajar berbangsa Cina di sebuah asrama. Menerusi video yang dimuat naik ini, pemilik video berkongsikan gelagat rakan sebiliknya yang bukan beragama Islam melindungi dirinya dari gangguan hantu.

Lumrah semasa tinggal di asrama atau kolej kediaman, pastinya ada banyak kisah-kisah mengenai gangguan hantu yang menghantui para pelajar. Sama seperti pelajar berbangsa Cina ini yang takut diganggu dengan identiti mistik ini sehinggakan dia sanggup membuka surah Yassin di telefon pintarnya.

Malah dia turut membiarkan surah Yassin yang dipasangnya itu bergema di dalam biliknya gara-gara takut dengan gangguan tersebut. Tindakannya ini turut membuatkan pemilik video tidak henti-henti ketawa dibuatnya kerana terhibur melihat gelagat rakan sebiliknya ini.

@emadhakimiyy first time aku jumpa membe cina bukak surah yasin..🤣#fyp #fypage #fypdongggggggg ♬ original sound - emadhakimiyy


 Malah dia juga memberitahu di ruangan kapsyen, ini merupakan kali pertama dia melihat rakannya yang bukan beragama Islam beralih kepada kitab Islam untuk melindungi diri dari gangguan roh jahat. Video yang dimuat naik ini juga turut menerima perhatian ramai dengan hampir sejuta tontonan setakat ini.

sumber: emadhakimiyy